Saturday 10 May 2014

10 Idea hadiah untuk guru

Hari guru bakal disambut tidak lama lagi dengan bertemakan Guru: Pencetus Kreativiti,  Penjana Inovasi. Peranan guru amat besar dalam mencetuskan kreativiti para pelajar sedari dulu lagi. Mereka tidak pernah kekeringan idea dalam mendidik pelajar untuk melahirkan kreativiti masing-masing.Hasil dari kreativiti itu maka terjanalah inovasi.Demi untuk melahirkan rasa terima kasih kepada para guru apa salah nya kita memberi sesuatu kepada guru.

10  Idea hadiah hari guru

1. Sekeping kad ucapan. Walaupun teknologi semakin maju  namun pemberian  kad ucapan boleh  membuatkan guru rasa dihargai.





2. Sebatang pen. Pen yang paling sesuai mestilah dakwat berwarna merah.
 
 
 
 






3. Sebatang marker. Zaman menggunakan kapur hampir berlalu. Kini kebanyakan guru menggunakan marker pen dalam tujuan pengajaran.






4. Buku nota. Kebanyakan guru kerap menghadiri kursus dan mesyuarat jadi buku nota amat sesuai.



 
 



5. Buku ilmiah. Guru amat suka membaca. Tambahlah koleksi mereka dengan buku baharu.




6.Bekas pensel. Hadiah ni pun bagus juga.





7.Kain pelikat/batik. Sesekali mencari kelainan dalam pemberian hadiah untuk guru.



8. Mug atau bekas minuman . Untuk menjadikan mug itu istimewa labelkan sesuatu di mug itu  dengan menggunakan heat press.



9. Sepasu kecil pokok bunga. Jika terdapat guru yang berminat bercucuk tanam hatinya pasti berbunga mendapat hadiah ini.




10. Andai kata terbatas dengan waktu untuk mendapatkan hadiah dari segi material , hadiahlah guru dengan doa agar sihat dan bahagia. Hadiah ini walaupun tidak kelihatan namun nilainya tinggi.



SELAMAT HARI GURU.

No comments:

Post a Comment