Thursday 26 June 2014

Tekam Golf Course


Budget Golfing







Tekam Golf Course ini terletak di Pusat Penyelidikan Pertanian Tun Razak  daerah Jerantut, Pahang Darul Makmur.  Jarak perjalanan dari Kuala Lumpur ialah 216 km dengan melalui  Lebuh Raya Pantai  Timur .  Untuk sampai ke Tekam ni mengambil masa lebih kurang 3 jam bagi driver yang mematuhi had laju .

Course ini dikelilingi oleh kehijauan pokok sawit dan getah dan diindahkan dengan pokok teratai yang mewarnai tasik. Pemandangan memang cantik.





Course ini agak friendly kerana fairway nya luas , lembut  tetapi tidak terlalu lembut sehingga membuatkan bola plugged.  Untuk golfer yang tidak suka menggunakan perkhidmatan buggy  adalah tidak digalakan kerana permukaan mukabuminya bercerun . Stamina yang tinggi diperlukan kerana tee box berada di tempat tinggi. Bagi junior dan senior golfers , course ini memerlukan ketahanan memanjat. Green nya  agak sukar dilihat kerana bentuk mukabuminya yang berbukit bukau. Green nya agak laju . Bagi high handicapper kehilangan bola adalah minimum.




 



Course ini mengenakan bayaran RM 30.00 seorang dan RM 25.00 untuk buggy pada hari bekerja, dan RM 35.00 seorang pada weekend.

Di sini terdapat driving range untuk sessi pemanasan badan sebelum tee off. Setelah penat menghadapi cabaran untuk mendapat hole in one, birdie dan par , boleh lah melepaskan lelah dan kehausan di café berhampiran. Buat Muslim surau di sediakan di samping tempat untuk membersihkan badan.




Conclusion nya Tekam Golf Couse ni BEST dan saya dan family akan datang lagi
some other times.

1 comment:

  1. Takde pokok buah2an lagi ke di sini? Dulu bermacam2 pokok ada; berbuah mengikut musim

    ReplyDelete